Gada sākums ir laiks, kad lielākie grafikas dizaina blogi izsaka savas prognozes aktuālajām tendencēm, kas iedvesmos dizainerus visā pasaulē. Tendences, protams, ir atšķirīgas un nedaudz subjektīvas, jo speciālisti tās izvirza, ņemot vērā savu pieredzi un novērojumus. Taču ir dažas, par kurām lielākā daļa ir vienisprātis. Šoreiz esmu apkopojis piecas karstākās tendences, par kurām šogad runā visskaļāk. Iedvesmojies no tām saviem jaunākajiem dizainiem un projektiem.
Košas krāsas un pasteļi
Krāsu izvēlē šogad dominēs divas galējības - košas krāsas un maigi pasteļi. Tavā ziņā būs izvēlēties savu favorītu.
Aizvadītajā gadā 90-to noskaņa piedzīvoja savu atdzimšanu, šogad tās popularitāte pieņemas spēkā. Košas, kontrastainas krāsas, tropiski krāsu salikumi, afrikānisks stils - tie raksturos aktuālās krāsu paletes. Šī tendence izaicina grafikas dizainerus pārskatīt savu krāsu sortimentu, izvēloties optimistiskākas un priecīgākas krāsas. Īpašu vietu šī gada krāsu topā ieņem arī dārgakmeņu toņi - bagātīgi sārts, dedzināti oranžs, mežzaļš un pūderainais lavandas tonis.
Tiem, kuri dod priekšroku maigākām un mierīgākām krāsām - pasteļu toņi piedzīvo savu uzvaras gājienu. Klusinātiem un maigiem toņiem vienmēr ir sava vieta grafikas dizainā, kas strādā kā pretinde košajam un spilgtajam, ļaujot dizainam izcelties. Saldie, vēsie un estētiskie pasteļu toņi būs piemēroti gan iepakojuma dizainiem, gan sociālo mediju grafikām, gan mājaslapām.
Misticisms
Nav jau nekas jauns, ka misticisms un garīgums šajā gadsimtā piedzīvo atdzimšanu. Tas novērojams arī grafikas dizainā un tiek izmantots, lai uzrunātu arvien jaunāku auditoriju. Taro kārtis, astroloģija, art deko, Visums - lūk Tavi iedvesmas avoti.
Kombinē klusinātas krāsas un izmanto spilgtus simbolus, iekļaujot zodiaka zīmes, lotosa ziedus un ģeometriskus attēlus. Tiecies veidot dizainu, kas kalpos kā talismans un atslēga uz nezināmo.
Krāsu pārejas jeb gradienti
Krāsu pārejas ir temats, kas iekļauts teju katrā tendenču aprakstā. Viedokļi atšķiras vien par to, kāda veida krāsu pārejas iegūs lielāko popularitāti - aurveidīgās, pastelīgās, šķidrās, eļļainās, košās vai klusinātās. Izvēles iespējas ir bezgalīgas un tikai laiks rādīs, kuras no tām iemantos grafikas dizaineru sirdis un darbus.
Lai arī krāsu pāreju trends bija populārs arī aizvadītajā gadā, sagaidāms, ka šogad tas kļūs īpaši iecienīts labsajūtas nozarē, kā arī arvien vairāk parādīsies iepakojuma dizainā un vizuālajā identitātē.
Metaverse un mākslīgais intelekts
Mākslīgais intelekts ir ietekmējis teju katru nozari un, nu skaidri varam teikt, ka arī grafikas dizainu. Māklsīgā intelekta ģeneratori, kas var pārvērst vienkāršu tekstu par attēlu, spēj radīt pārsteidzošus un unikālus mākslas darbus, ko var izmantot dizainā, tādā veidā paplašinot dizaina iespējas un paātrināt darba plūsmu.
Tāpat nozīmīgu lomu sāk iegūt Metaverse jeb dzīve virtuālajā realitātē, tāpēc 2023. gadā arvien vairāk saskatīsim tās interpretāciju, kas tiks radīta izmantojot futūristisku stilu un tipogrāfiju, 3D avatarus, zinātniskās fantastikas cienīgus tēlus un Matrix stila krāsu paletes.
Radošā brīvība
Pateicoties jauniegūtajai pēcpandēmijas brīvības sajūtai, šogad, vēl vairāk kā citus gadus, īpašu lomu spēlēs dizaineru mākslinieciskā un radošā brīvība - krāsās, formās, burtveidolos, attēlu un grafiku kombinācijās. Tiks uzslavēta drosme eksperimentēt, apvienot dažādus stilus un radīt ko nebijušu.
Comments