Search
  • differentdsgnstudio

Biežāk pieļautās kļūdas veidojot web banerus

Different dizaina aģentūras darbības laikā esam izgatavojuši neskaitāmus web banerus. Esam pieļāvuši kļūdas, izdarījuši vērtīgus secinājumus, sekojuši jaunākajām tendencēm un, pats galvenais, izveidojuši strādājošus un acij tīkamus banerus. Esam guvuši pieredzi, ar kuru labprāt dalīsimies.

Jūsu uzmanībai – 9 biežāk pieļautās kļūdas veidojot web banerus!

Sāksim ar ievadu par vārda “baneris” lietojumu latviešu valodā. Ir nācies dzirdēt vairākas šī vārda interpretācijas, kā piemēram – banneris, baners, banners. Pareizi šis vārds tiek rakstīts sekojoši – “baneris”. Vārds “baneris” ir cēlies no angļu valodas vārda “banner”. Atsaucoties uz Latviešu valodas aģentūras publiskoto informāciju lietotnē www.valodaskonsultacijas.lv, latviešu valodā šo vārdu raksta ar vienu “n” burtu, jo tā to izrunā oriģinālvalodā. LZA Terminoloģijas komisija savukārt piedāvā izmantot šī vārda latvisko versiju – reklāmkarogs. Izvēle paliek katra paša ziņā!

  1. Zemas kvalitātes foto

Meklējot atbilstošas fotogrāfijas interneta platformās, jāpievērš uzmanība attēlu izmēram jeb pikseļiem. Piemeklējiet attēlus, kas atbilst iecerētā banera izmēram. Ja baneris paredzēts lielāks nekā attēla oriģināls, tas zaudēs asumu.

Attēlus, kas paredzēti maketēšanai, nevajadzētu atlasīt meklētājprogrammās kā Google. Izmantojot šos resursus, Jūs riskējat pārkāpt autortiesības. Plašākai attēlu izvēlei iesakām izmantot bezmaksas platformas kā Adobe Stock Free Collection, Unsplash un Pixabay vai maksas platformas Shutterstock un 123RF.

Ja vēlaties izmantot savu fotogrāfiju, jāpievērš uzmanība ierīcei, ar ko tā tiek uzņemta. Profesionālās kameras ļaus radīt teicamas kvalitātes foto, bet tā ir tikai puse no uzvaras. Liela nozīme ir attēla kompozīcijai un gaismai.

  1. Nevietā izmantoti attēli

Ne visi baneri jāveido uz fotogrāfijas vai attēla bāzes. Reizēm īstais risinājums var būt pavisam vienkāršs, piemēram – viendabīgs fons, īpaši, ja kompozīcijā iekļauti citi elementi. Raibs makets var novirzīt uzmanību no galvenā un radīt nevīžīgu iespaidu.

  1. Neatbilstošu fontu izvēle

Pats galvenais noteikums – tekstam jābūt viegli izlasāmam! Nelielā laukumā ieteicams izmantot vienkāršus fontus, kas neapgrūtina teksta uztveri.

Ja vēlaties veicināt uzņēmuma atpazīstamību, ieteicams izvēlēties fontu, kas ir daļa no iepriekš definētas uzņēmuma vizuālās identitātes. Tomēr vienmēr pastāv iespēja nedaudz atkāpties no standartiem, ja vien to ļauj uzņēmuma stila grāmata. Tādos gadījumos ieteicams izvēlēties fontu, kas raksturo attiecīgo mērķi.

Tāpat kā citām laikmetīgām lietām, arī fontiem ir tendences, kas gadiem ejot mainās. Ja vēlaties izcelties ar modernu dizainu, sekojiet tendenču topiem un iegādājieties atbilstošus fontus.

  1. Nepareizi izkārtots teksts

Kā jau iepriekš tika minēts, pats svarīgākais kvalitatīva banera noteikums ir izlasāms teksts. Teksts banerī jāizvieto tā, lai tas neatrastos uz pārāk raiba fona, tam jāpiemeklē atbilstoša vieta. Tikpat svarīgi ir pievērst uzmanību burtu krāsai. Lai teksts būtu viegli uztverams, tam jāizvēlas krāsa, kas nepazudīs uz maketa fona. Uz balta fona nav ieteicams likt gaišus burtus un otrādāk. Ieteicams izmantot pretstata krāsas fonam un tekstam.

  1. Neloģisks elementu izkārtojums

Veidojot GIF banerus, būtiski katrā nākamajā kadrā saglabāt iepriekš izmantoto elementu izkārtojumu. Veidojot banerus, jāpiedomā par konsekvenci. Ja teksts vai, piemēram, preces attēls katrā banera kadrā būs citā vietā, visticamāk informācija būs grūti uztverama, kā arī radīsies nekārtīgs iespaids. Protams, ir piemēri, kur elementi tiek izvietoti asinhroni, bet tādos gadījumos tas tiek darīts apzināti un profesionālā izpildījumā.

  1. Neatbilstoši pielietota animācija

HTML5 baneri paver plašas dizaina iespējas – sākot ar kustīga teksta izmantošanu līdz pat profesionālai animācijai, ar kuras palīdzību iespējams iedzīvināt praktiski jebko. Animācija sniedz daudz priekšrocību, tomēr to jāprot atbilstoši pielietot.

Liela uzmanība jāpievērš tekstam. Tas nedrīkst pārāk ātri pazust no kadra, citādāk riskējat, ka informācija netiks izlasīta un uztverta. Jo vairāk teksta, jo ilgāk tam jāatrodas web banerī.

Tāpat nav ieteicams pārspīlēt animācijas pielietošanu. Šeit jāprot atrast zelta vidusceļš, jo ne visam ir jābūt kustībā.

  1. Neoptimizēts banera svars

Lai nepalēninātu platformas darbību, kurā baneri tiek izvietoti, tiem jāveic svara optimizēšana. Neoptimizēti web baneri var mazināt pārlūka veiktspēju, kas, savukārt var padziļināt kopējo ielādes laiku. Visbiežāk portāliem, kuri izvieto reklāmdevēju banerus, tehniskajās specifikācijās būs norādīts konkrēts baneru svara limits.

  1. “Call to action” pogas neiekļaušana banerī

“Call to action” poga aicina uz konkrētu darbību, piemēram, “Uzzināt vairāk”, “Apskatīt”, “Atvērt”, “Pirkt” u.tml.. Tā ir nepieciešamība, jo katram web banerim ir noteikts vēlamais galamērķis, kur tas ved savu potenciālo klientu, vienalga vai tā ir mājaslapa, reklāmas katalogs vai konkrēts piedāvājums. “Call to action” pogas iekļaušana banerī palielina izredzes sasniegt vēlamo rezultātu.

  1. Pārpildīti baneri

Regulāri novērojama kļūda – informācijas gūzmas pārpildīti maketi. Brīvais laukums ir visbiežāk ignorētais dizaina elements. Uz web banerī izvietojamo informāciju jāskatās ļoti kritiski, jāizvērtē katra elementa un teksta nepieciešamība. Jo vairāk brīvā laukuma, jo kvalitatīvāks iespaids un vieglāk uztverama informācija. Novērtējiet brīvā laukuma spēku.

Noslēgumā:

Efektīva web banera izveides formula

EA = 2AT + I + AS

Formulas atšifrējums ir sekojošs. EA ir efektīva reklāma (tulkojumā – an effective ad); AT ir uzmanības piesaiste (attracting attention); I ir intereses radīšana (generating interest), savukārt AS – lūgums noklikšķināt tālāk (asking for the click).

AT: Lai piesaistītu uzmanību, banerim jāizceļas citu vidū. Vēlams atšķirties ar vismaz 2 īpašībām. To iespējams īstenot vairākos veidos, piemēram, ar nestandarta web banera izmēru, formu vai risinājumu, krāsu, interesantu animāciju u.tml.

I: Lai veicinātu interesi, piedāvājumam jābūt atbilstošam konkrētajai mērķauditorijai. Interesi veicinās arī ekskluzīvi piedāvājumi, kas pieejami ierobežotā laikā un daudzumā vai, piemēram, iegūstami tikai pie konkrētā uzņēmuma. Piedāvājumam jābūt viegli saprotamam un, protams, ticamam.

AS: Lai klients, noklikšķinātu uz banera, maketā jāiekļauj “call to action” poga. Tā aicinās uz konkrētu darbību. Tāpat svarīgi, lai klients saprastu, ko iegūs, klikšķinot uz banera.

2 views0 comments